شنبه سی و یکم تیر ۱۴۰۲ ساعت 10:51 توسط Niksaeed | 

امروزه با توجه به اینکه تکنولوژی روزانه در حال پیشرفت است، اینترنت در همه نقاط دنیا از جمله کامپیوترها، گوشی های هوشمند، دوربین های عکاسی، مکان های عمومی و …. قابل دسترس است. حاصل همه این اتفاقات، بهم نزدیک تر شدن و کوچک شدن دنیایی است که در آن در حال زندگی کردن هستیم. از طریق اینترنت، از احوال همدیگر باخبر می شویم و هیچ خبری را از دست نمی دهیم.

کارهای کوچک و بزرگی در فضای اینترنتی پا گرفته و گسترش یافته اند. علاوه بر این، اینترنت بیشتر کارهای ما را ساده تر کرده است. از همین رو، رو جهانی اینترنت در سال ۲۰۰۴، برای تشکر از این فناوری که تمامی انسان ها را به یکدیگر متصل کرده است، به وجود آمد. پس از گسترش اینترنت، جهان دچار تحولات گسترده ای شد و رویدادهای مهمی در امتداد این پیشرفت رخ داد.

در حال حاضر انسان ها دارای این توانایی هستند که از هر مکان و منطقه ای در دنیا، ویدئو کنفرانس برپا کنند و داده ها و اطلاعات مفیدی را میان خود و دیگران و کامپیوترها به اشتراک بگذارند. با این حساب می توان تا حدودی متوجه شد که اینترنت چیست؟ زیرا اینترنت دارای گستره بسیار زیادی است و درک آن کمی دشوار است. به حدی که زندگی کردن در صورت عدم وجود اینترنت امکان پذیر نیست.

برچسب ها :

اینترنت

،

شبکه

،

سرور

،

پروتکل

شنبه سی و یکم تیر ۱۴۰۲ ساعت 10:6 توسط Niksaeed | 

قانون 20/80 یا همان اصل پارتو چیست؟

قانون 20/80 به احترام پایه گذار آن ویلفردو پارتو (Vilfredo Pareto) «اصل پارتو - Pareto principle» هم نامیده می‌شود. در یک کلام، اصل پارتو یا همان قانون پارتو یکی از مفیدترین مفاهیم موجود در مدیریت زمان و زندگی افراد است. این قانون حاکی از آن است که 20 درصد از فعالیت‌های شما، 80 درصد نتیجه برای شما در بر خواهد داشت.

چرا باید از قانون 20/80 استفاده کنیم؟

اگر فهرست وظایف شما دارای 10 مورد است، 2 مورد آن به اندازه 8 مورد دیگر شاید هم بیشتر اهمیت دارند. چیز جالبی که وجود دارد این است که به انجام رساندن هر یک از این وظایف، ممکن است به یک میزان وقت نیاز داشته باشند، ولی یکی دو مورد از آنها، پنج تا ده برابر بیشتر از بقیه اهمیت دارند. متاسفانه بیشتر افراد در آن 20 درصد مواردی که دارای ارزش بیشتری است تنبلی می‌کنند و در عوض خود را درگیر آن 80 درصد کم اهمیت تر می‌کنند که نتیجه کمتری را برایشان دارد.

برچسب ها :

مدیریت زمان

،

اصل پارتو

،

قانون پارتو

شنبه سی و یکم تیر ۱۴۰۲ ساعت 9:52 توسط Niksaeed | 
  • هوش کسب و کر

هوش کسب و کار (BI) چیست؟

داده های اولیه عملیاتی سازمان معمولا در پایگاه داده ها نگهداری میشود. داده های تولید، میزان فروش، خرید، انبار، مشتریان و غیره در پایگاه داده ها حفظ میشوند. عملیات روزانه کارکرد سیستم ها به طور مستمر این داده ها را به روز می نماید. همچینین داده های تاریخی سازمان باید به منظور به کارگیری مجدد نگهداری شوند. به کارگیری انباره داده میتواند داده های سازمانی (تاریخی و عملیاتی) را به منظور اهداف تحلیلی در یکی جمع و نیازهای اطلاعاتی تصمیم گیرندگان را پاسخ دهد.

برچسب ها :

هوش تجاری

،

هوش کسب و کار

،

کسب و کار

جمعه سی ام تیر ۱۴۰۲ ساعت 23:56 توسط Niksaeed | 

احتمالا برای افرادی که کسب و کار سنتی دارند، این سوال پیش بیاد که چرا باید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

تقریبا بیشتر افرادی که در دنیای واقعی کسب و کار خود را دارند می‌گویند ما از این وضعیت راضی هستیم و درآمد مان قابل قبول است، به نظر شما و با این اوصاف چرا راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی بازهم برایشان ضروری می باشد؟

مهمترین دلیل آن عدم شناخت و عدم پذیرش فضای اینترنت و غریبه بودن با کسب و کار های آنلاین می باشد.

 مدیر کسب و کار اینترنتی

برچسب ها :

اینترنت

،

وبلاگ

،

وب سایت

،

بیزنس آنلاین

جمعه سی ام تیر ۱۴۰۲ ساعت 23:38 توسط Niksaeed | 

قدرت بی‌نظیر محتوا برای افزایش فروش و تبدیل مخاطبان به مشتریان ؛ هر کسب‌وکاری را مجبور کرده تا برای عقب نماندن از این کورس بازاریابی، به دنبال تولید محتوا باشد.

قراره به صورت خلاصه به سه فایده مهم محتوا رو اشاره کنیم, پس با ما همراه باشید.

یک: افزایش آگاهی نسبت به برند

تولید محتوا بهترین و موثرترین راه برای افزایش میزان آگاهی نسبت به برند و همچنین جذب مخاطبان و مشتریان جدید با کمترین هزینه ممکن است. فرایند افزایش آگاهی و شناخت از برند با استفاده از تبلیغات تلویزیونی یا رسانه‌های اجتماعی هزینه‌ی بسیار زیادی را برای یک کسب و کار اینترنتی ایجاد می‌کند، مخصوصا اگر کسب‌وکار شما نوپا باشد و سرمایه زیادی برای این نوع تبلیغات نداشته باشید. از طرف دیگر امروزه استفاده از اینترنت و فضای مجازی به حدی فراگیر شده ‌است که تولید محتوا بیشتر از سایر روش‌های تبلیغات در معرض دید و توجه قرار دارد. به همین دلیل مقرون به صرفه‌ترین روش برای بازاریابی یک کسب و کار اینترنتی تولید محتوای باکیفیت است.

مهم نیست حجم کسب‌وکار شما چه اندازه است. همان‌طور که کسب‌وکارهای کوچک برای معرفی هر چه بهتر خود و جذب مخاطب حداکثری به تولید محتوا نیاز دارند، کسب‌وکارهای بزرگ نیز برای حفظ مشتریان و فروش حداکثری محصولات و خدمات‌شان به تولید محتوا نیاز دارند.

تولید محتوا برای کسب و کار اینترنتی

برچسب ها :

تولید محتوا

،

استراتژی سئو

،

برند

جمعه سی ام تیر ۱۴۰۲ ساعت 23:19 توسط Niksaeed | 

10 چالش جدی راه اندازی کسب و کار اینترنتی

طی دهه گذشته استفاده از اینترنت به شکل گسترده‌ای رشد پیدا کرده و امروزه بسیاری از افراد جهت رسیدن به پاسخ پرسش‌های خود و خرید محصولات گوناگون از این بستر کمک می‌گیرند. با توجه به رشد وسیع اینترنت، کسب و کار اینترنتی نیز رونق بسیاری زیادی پیدا کرده است. جهت راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین یا سایت فروشگاهی باید با چالش‌های مختلفی مواجه شد و به شکل درست آن‌ها را مدیریت کرد. در ادامه قصد داریم به 10 چالش جدی راه اندازی کسب و کار اینترنتی اشاره کنیم.

برچسب ها :

سئو

،

استراتژی

،

تولید محتوای یونیک

جمعه سی ام تیر ۱۴۰۲ ساعت 20:8 توسط Niksaeed | 

کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی یکی از مهم‌ترین عناصر تبلیغات و بازاریابی است. فرایند کپی رایتینگ عبارت است از نوشتن کلمات متقاعدکننده که افراد را برای انجام یک اقدام خاص ترغیب یا تحریک می‌کند. وقتی مجله‌ای را باز می‌کنید و یک آگهی تمام صفحه برای فروش عطر می‌بینید، کلمات موجود در آن صفحه در واقع کپی رایتینگ هستند. وقتی به وب سایتی می‌روید که از شما خواسته می‌شود چیزی بخرید، کلمات موجود در آن صفحه کپی رایتینگ هستند. شما می‌توانید نسخه‌های چاپی، آنلاین و شنیداری کپی رایتینگ در تلویزیون یا رادیو را پیدا کنید. کپی رایتینگ تقریباً همه جا وجود دارد.

هدف کپی رایتینگ می‌تواند از افزایش آگاهی از برند گرفته تا افزایش فروش، متفاوت باشد. اما صرف نظر از این که با چه هدفی کپی رایتینگ می‌کنید، باید بتوانید نیازها و دغدغه‌های مخاطب را بشناسید و با ایجاد یه رابطه دوسویه، بتوانید او را به کسب و کارخود وفادار کنید. کپی رایتینگ باید به گونه‌ای انجام شود که در همه مراحل سفر مشتری (آگاهی، بررسی، خرید، نگهداری و وفاداری) در کنار او حضور داشته باشید.

copywriting کپی رایتر

برچسب ها :

کپی رایتینگ

،

کسب و کار اینترنتی

،

تبلیغ نویسی

،

نویسندگی

جمعه سی ام تیر ۱۴۰۲ ساعت 18:51 توسط Niksaeed | 

در واقع کپی رایت اهمیت دادن به تلاش و خلاقیت یک اثر و احترام گذاشتن به پدیدآورنده آن می باشد.

همچنین کپی رایت یعنی فقط شخصی که یک اثر را خلق کرده است می‌تواند از این حقوق استفاده کند. اشخاصی که به هر نحوی به این اثر دست پیدا می‌کنند، نمی‌توانند از این حقوق استفاده کنند. زمانی حمایت کپی ‌رایت به طور خودکار به وجود می‌آید که آن اثر موجودیت پیدا کرده باشد.

معمولا آثاری مانند کتاب، شعر، یک اثر سمعی- بصری، موسیقی، نقاشی، عکس، اثر معماری و اثر فنی شامل حمایت کپی ‌رایت می‌شوند.

مدیر کسب و کار اینترنتی

برچسب ها :

کپی رایت

مشخصات
مدیر کسب و کار اینترنتی تو این وبلاگ قراره به موضوعات زیر بپردازیم:

مدیر کسب و کار اینترنتی
راه اندازی کسب و کار اینترنتی
مدیر کسب و کار آنلاین
بایدها و نبایدهای کسب و کار اینترنتی
بیزنس آنلاین
نویسندگی و تولید محتوا
تبلیغات آنلاین
....
برچسب ها

آمارگیر وبلاگ




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

تقویم شمسی

B L O G F A . C O M