شنبه هفتم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 9:58 توسط Niksaeed
|

یکی از متداول ترین راه های اتصال با FTP به خصوص جهت آپلود فایلها در هاست استفاده از نرم افزارهای مدیریت FTP است.نرم افزار فایل زیلا (FileZilla) از بهترین و پرکاربرد ترین نرم افزارهای مدیریت FTP است.
مشکلی که برای اکثر طراحان سایت چه کاربران سایتهای وردپرسی چه غیره به وجود میآید، خطا هنگام نصب قالبهای وردپرس، نصب افزونههای وردپرس و یا آپلود فایلهای با حجم بالا است. در اکثر مواقع به کاربر اعلام میکنیم برای حل این مشکل بهتر است که نصب را از روش دستی با استفاده از (File Transfer Protocol) FTP انجام دهید. آموزش کار با FileZilla و مدیریت فایلهای سایت با FTP را به شما آموزش دهیم.
برچسب ها :
فایل زیلا
،
FileZilla
،
FTP
،
اف تی پی
چهارشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 10:32 توسط Niksaeed
|

CuteFTP یک نرم افزار سرویس گیرنده برای انتقال فایل است. این نرم افزار محیط کاربری سادهای دارد و به شما در دانلود و آپلود فایل بر روی سرور، کمک میکند.
بطور کلی لزوم استفاده از نرم افزارهای FTP بهاین دلیل است که سرعت عمل بهتری برای آپلود و دانلود فایلهای پر تعداد دارند. همچنین در هنگام آپلود فایل اگر ارتباط شما با سرور قطع شود میتوانید مراحل قبل را ادامه دهید. علاوه بر این، در انتقال فایل از طریق FTP در مقایسه با آپلود فایلها از طریق سایت، مشکل محدودیت آپلود را نخواهید داشت.
برچسب ها :
CuteFTP
،
FTP
چهارشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 10:20 توسط Niksaeed
|

احتمالا برای شما هم پیش اومده که قالبی را از وب روبیک یا سایتهای دیگه دانلود کنید و بعد از نصب قالب روی وب سایت وردپرسی خودتان، متوجه بشوید که ظاهر سایت شما با پیشنمایشی که در آن سایت مشاهده کردید، متفاوت است! این اتفاق به این دلیل هست که شما ابزارکها و تنظیمات بخش سفارشیسازی آن قالب را اعمال نکردید و مطمئنا با اعمال این تنظیمات و ورود محتوا، وب سایت شما مطابق با نسخه پیشنمایشی که در سایت مبدا مشاهده کردید، تغییر خواهد کرد. اما راه سادهتر استفاده از قالبهای وردپرس، استفاده از بسته نصب آسان قالب وردپرس هست.
برچسب ها :
نصب آسان
،
installer
،
دیتابیس
،
database
چهارشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 10:9 توسط Niksaeed
|

همین که تصمیم میگیرید سایت راه اندازی کنید، یکی از اولین کلمههایی که به گوشتان خواهد خورد، دامنه است (دامنه در ایران به اسم دامین یا دومِین هم شناخته میشود.) شاید ابتدا تصور دانید که چیز پیچیدهای است؛ ولی اصلا اینطور نیست.
شما تقریباً هر روز در دنیای اینترنت با دامنه ها سر و کار دارید. فقط تا الان این موضوع را نمیدانستید. ما در ادامه یک تعریف درست و حسابی از دامین ها به شما ارائه خواهیم داد و تمام ویژگیهای مهم دامنهها را به شما خواهیم گفت. البته ما در وبلاگ پرتال دو مقالۀ دیگر هم برای شما تهیه کردهایم که بعد از خواندن این مقاله میتوانید به آنها مراجعه کرده و اطلاعاتتان را تکمیل کنید:
- چگونه یک دامنه خوب برای سایت خود انتخاب کنیم؟
- پسوندهای مختلف دامنه ها را بشناسید!
برچسب ها :
domain
،
پسوند
،
دامنه
،
URL
چهارشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 9:57 توسط Niksaeed
|

در این مطلب بر روی اولین شیوه دسته بندی یعنی تکنولوژی سرورها متمرکز می شویم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.
سیستم های اشتراکی – ارزان و مناسب برای مبتدیان
هاست اشتراکی بسیار ارزان است اما از نظر کیفیت اصلا خوب نیست. در ادامه به توضیح بیشتر این مسئله می پردازیم.
در سرویس های اشتراکی، شرکت هاستینگ یک سرور با منابع محدود را بین کاربران وب سایت های مختلف به اشتراک می گذارد. منظور از کاربران زیاد می تواند تا 1000 کاربر نیز باشد. یک سرور نیز ممکن هست تا سقف 3000 وبسایت را میزبانی کند.
مشکل سرویس های اشتراکی در اینجاست که منابع سرور را به اشتراک می گذارند. اگر یک وبسایت به خاطر بازدید کننده زیاد تقریبا 75 درصد از منابع سرور را مصرف کند، برای 2999 سایت دیگر تنها 25 درصد منابع برای استفاده باقی می ماند.
برچسب ها :
اشتراکی
،
اختصاصی
،
ابری
،
VPS
چهارشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 9:31 توسط Niksaeed
|

ما عادت داریم آدرس یک سایت را تایپ کنیم و گوگل آن را برایمان نمایش دهد. ولی چیزی که نمیدانیم پروسهی جالبی است که در پشت این صحنه انجام شده. شاید هم در دلمان بگوییم اصلا مکانیزم سایت چه ربطی به من دارد؟! مساله همینجاست. اگر خودتان یک روز بخواهید سایتی داشته باشید، هنگام طراحی سایت به شما میگویند باید هاست و دامنه بخرید.
اگر به هیچ عنوان نمیدانید هاست چیست؟ دامنه چیست؟ برای طراحی سایت به چه چیزهایی نیاز دارید؟ هاست مناسب چه ویژگیهایی دارد؟ کدام نوع هاست مناسب شماست؟ و... باید بگویم که جای درستی آمدید. چون میخواهم ثابت کنم که مبحث هاست و دامنه واقعا جذاب و کاربردی است.
برچسب ها :
پهنای باند
،
فضای اشتراکی
،
آپ تایم
،
هاست لینوکس
چهارشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 2:34 توسط Niksaeed
|

وردپرس از زمان انتشار اولین نسخه تا کنون تغییرات زیادی داشته است و حتی افرادی که سالها با وردپرس کار کردهاند نیز ممکن است با برخی ویژگیهای آن آشنایی نداشته باشند.
۱- هر توسعهدهندهای میتواند صاحب وردپرس باشد
وردپرس، پلتفرمی متن باز است و شما میتوانید با مراجعه به سایت وردپرس آن را دریافت کرده و پس از اعمال تغییرات، آن را با نام خودتان منتشر کنید.
۲- وردپرس بر پایهی یک سیستم مدیریت محتوای دیگر پایهگذاری شده است
بنیانگذاران وردپرس، آن را از صفر کدنویسی نکردهاند بلکه وردپرس بر پایهی پروژهی دیگری به نام b (یک سیستم وبلاگ قدیمی)، که دارای بنیان لازم و مورد نیاز آنها برای توسعهی وردپرس بود، کدنویسی شده است. b نیز متن باز بود و آنها توانستند با دریافت و تغییر کدهای آن، پلتفرم جدیدی را با نام خودشان توسعه و انتشار دهند.
برچسب ها :
پلتفرم
،
وبلاگ
،
بدون کدنویسی
،
سیستم مدیریت محتوا
چهارشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 2:18 توسط Niksaeed
|

اگر بخواهیم به سادهترین شکل ممکن تعریفی از این که وردپرس چیست و چه کاربردی دارد ارائه دهیم، میتوانیم آن را به این شکل تعریف کنیم که «وردپرس محبوبترین و سادهترین راه برای ایجاد سایت یا وبلاگ شماست.»
یک آمار جالب نشان میدهد که وردپرس بیش از ۴۳.۳ درصد از وبسایتهای موجود در سطح اینترنت را در اختیار دارد. حدودا از هر ۴ وبسایتی که در اینترنت مشاهده میکنید حداقل یک مورد با استفاده از سیستم وردپرس ایجاد شده است.
پاسخ فنیتر به این سوال که «وردپرس چیست» را میتوان به این شکل تعریف کرد که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است که تحت مجوز GPLv2 فعالیت میکند. این به این معنی است که هر کسی میتواند به صورت رایگان از وردپرس استفاده کند و در آن تغییراتی را مطابق با نیازهای خود انجام دهد.
برچسب ها :
وردپرس
،
wordpress
،
CMS
،
open source
چهارشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 1:49 توسط Niksaeed
|

آیا تا به حال به این فکر کردهاید که اینترنت چگونه به وجود آمده است؟ چگونه وقتی یک آدرس وبسایت را تایپ میکنیم، فورا به آن صفحه منتقل میشویم؟ مسلما در گذشته این امکان وجود نداشت، حداقل تا زمانی که هنوز DNS معرفی نشده بود. برای درک اینکه DNS چگونه به وجود آمد، بیایید در ابتدا به تاریخچه اینترنت نگاهی بیندازیم.
برچسب ها :
DNS
،
IP
،
دامنه
،
پروتکل
چهارشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 1:37 توسط Niksaeed
|

گواهینامه SSL اطلاعات مهمی را برای تایید مالک وبسایت و رمزگذاری ترافیک وب با استفاده از SSL/TLS، از جمله کلید عمومی، صادرکننده گواهی (Certificate Authority) و زیردامنههای مرتبط آن، نمایش میدهد. در این مقاله ابتدا به توضیح مفهوم گواهی SSL و پروتکل HTTPS میپردازیم. سپس استفاده از این گواهینامه و جزییات آن را بررسی میکنیم. در انتها راههای دریافت SSL را شرح میدهیم و نحوهی دریافت گواهی SSL رایگان از اَبر دِراک را بیان میکنیم.
برچسب ها :
SSL
،
https
،
وب سایت
،
رمزگذاری
سه شنبه سوم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 5:59 توسط Niksaeed
|

بعد از انتشار الگوریتم رنک برین، گوگل بیشتر از قبل روی رفتار کاربران به عنوان یک فاکتور مهم سئو تمرکز کرده. در این بین یکی از مهم ترین سیگنال هایی که ربات های گوگل از رفتار کاربران به آن توجه میکنند، نرخ کلیک یا CTR است.
در این مقاله میخواهم به شما توضیح بدهم که CTR چیست، چه تاثیری روی سئو سایت دارد و چطور میتوانیم آن را افزایش داده تا بازدید سایت مان بیشتر شود.
برچسب ها :
CTR
،
IMPRESSION
،
نرخ کلیک
سه شنبه سوم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 5:46 توسط Niksaeed
|
متا تگ ها (Meta Tags) در سئو بسیار مهم و تاثیرگذار هستند. گوگل معنای اکثر متا تگ ها را میفهمد. متا تگ ها زبان سخنگوی صفحه با رباتها هستند. از آنجا که متا تگ ها روی خزش و ایندکس سایت تاثیر مستقیم دارند یکی از اجزای مهم سئو تکنیکال محسوب میشوند.

دقیقا متا تگ Meta Tag در سئو چیست؟
متا تگ ها قطعه کدهای HTML هستند. بخشی از متا تگ ها، اجزای مختلف محتوای یک صفحه را برای موتورهای جستجو توصیف میکنند. بخش دیگر متا تگ ها اطلاعات مربوط به خزش و ایندکس صفحه را به موتورهای جستجو میدهند. مثلا به ربات میگویند این صفحه را ایندکس کن یا نکن.
برچسب ها :
سئو تکنیکال
،
خزش
،
ایندکس
،
متا تگ
سه شنبه سوم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 5:32 توسط Niksaeed
|
آیا تابهحال شده که وارد مغازهای شوید و بدون آنکه نگاهی به ظاهر محصول جدید بازار بیندازید، آن را از فروشنده بخرید؟ در این حالت معمولاً اگر محصول جدیدی توجه ما را جلب کند، ابتدا نگاهی به مشخصات روی کالا میاندازیم و پس از آن برای خرید تصمیمگیری میکنیم. انتخاب یک صفحه از نتایج گوگل برای ورود به آن هم دقیقاً به همین شکل است.
زمانیکه در گوگل عبارتی را جستجو میکنیم، در صفحه نتایج جستجو، لینکهایی به رنگ آبی و با فونت بزرگتر نسبت به بقیه محتوای صفحه میبینیم. این کلمات، عنوان صفحه یا Title tag هستند؛ جملاتی که توصیف دقیقی از محتوای صفحه را به نمایش میگذارند.

برچسب ها :
title tag
،
CTR
،
نرخ کلیک
،
duplicate
سه شنبه سوم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 5:23 توسط Niksaeed
|

کاربرد برچسب یا تگ در زندگی روزمره ما مشخص است. با استفاده از این ابزار که معمولا تکهای کاغذ است، میتوانیم ماهیت اشیاء و غیره را مشخص کنیم. برچسب گذاری و تگ در سایت نیز کاربردی نسبتا مشابه دارد. همه ما هشتگهایی که در محتواهای شبکههای اجتماعی به کار میروند را دیدهایم. همچنین به احتمال زیاد به محتواهایی در سایتها نیز برخوردهاید که در پایان آنها چند تگ یک یا چندکلمهای دیده میشوند. آیا تا به حال به هدف و کاربرد این برچسبها فکر کردهاید؟
برچسب ها :
تگ
،
tag
،
برچسب
،
کنیبالیزیشن
سه شنبه سوم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 5:14 توسط Niksaeed
|
اگر در جستجوی پاسخ سوال URL چیست هستید، توجه شما را به نوار بالای مرورگر جلب می کنیم.
به طور کلی یک URL موقعیت فایلی در اینترنت را برای شما مشخص می کند.
همچنین URL می تواند به منابع دیگری به جز فایل نیز اشاره داشته باشد.
در ادامه با ما همراه شوید تا به بررسی مفهوم آدرس اینترنتی و ساختار آن بپردازیم.
1# آدرس اینترنتی یا URL چیست؟

در ابتدا باید بگوییم، URL مخفف عبارت Uniform Resource Locator است.
URL در سال 1994 میلادی توسط برنرز لی (Berners Lee)، مخترع شبکه جهانی وب طراحی شد.
برچسب ها :
URL
،
html
،
CSS
،
Anchor
سه شنبه سوم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 5:3 توسط Niksaeed
|
تصور کنید صاحب یک وب سایت فروشگاهی هستید؛ هزینههای زیادی برای راهاندازی آن صرف کردهاید و اتفاقاً سایتتان بازدید زیادی هم دارد. اما موضوع مهم اینجاست که حتی یک فروش هم در وبسایتتان ثبت نمیشود! این یکی از بدترین مشکلاتی است که میتواند گریبانگیر کسب و کارهای اینترنتی شود.
البته فرقی ندارد که وبسایتتان فروشگاهی باشد یا آموزشی، حتی در مقیاس بزرگتر اصلاً فرقی ندارد که کسب و کار اینترنتی داشته باشید یا یک مغازه کوچک کنار بازار. در همه حالتها یک موضوع مهم در کسب و کار شما وجود دارد به اسم «نرخ تبدیل». این چیزی است که تعیین میکند چقدر در رسیدن به اهدافتان موفق بودهاید و چقدر توانستهاید به سود مالی و غیر مالی دلخواه برسید.
اگر با مفهوم نرخ تبدیل، روشهای بهینهسازی آن و دیگر نکات مهمش آشنایی ندارید، حتماً این مقاله را بخوانید. مطمئن باشید کمترین کمکی که مطالعه این مطلب به شما میکند، چند درصد سود بیشتر در کسب و کار است.
نرخ تبدیل یا Conversion Rate چیست؟

برچسب ها :
نرخ تبدیل
،
Conversion Rate
،
تبلیغات پولی
،
بهینه سازی
دوشنبه دوم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 10:6 توسط Niksaeed
|
برچسب ها :
افزایش بازدید
،
بهینه سازی
،
بک لینک
،
محتوا
دوشنبه دوم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 9:30 توسط Niksaeed
|

روشهای بازاریابی برونگرا یا اوتباند مارکتینگ و مزایای آن
امروزه، فضای رقابتی زیادی در بین شرکتها و کسب و کارهای مختلف وجود دارد که هر کدام به نحوی سعی دارند تا جایگاه بالاتری نسبت به رقبای خود بدست آورند. به همین منظور به سراغ بازاریابی برونگرا میروند تا از طریق روشهای مختلف تبلیغات، نظر مخاطبان و کاربران را بیشتر به سمت خود جلب کرده و پلههای پیشرفت را سریعتر از رقبا بالا بروند. اما، بازاریابی برونگرا دقیقا چیست؟ چه روشها و ابزارهایی را شامل میشود؟
برچسب ها :
Outbound Marketing
،
Inbound Marketing
دوشنبه دوم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 9:22 توسط Niksaeed
|
برچسب ها :
Inbound Marketing
،
Outbound Marketing
دوشنبه دوم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 2:16 توسط Niksaeed
|

در کتب و متون مختلف تعاریف متعددی از تبلیغات آمدهاست بطور مثال میتوان به تعاریف ذیل اشاره کرد. تبلیغات فرآیند روشمند ارایه اطلاعات مناسب در مورد کالاها و خدمات به مشتریان و ترغیب و متقاعد کردن مؤثر مصرفکنندگان به خرید کالاها و خدمات میباشد و یا در تعریفی دیگر تبلیغات را، ارائه غیر شخصی اطلاعات که معمولاً برای آن پول پرداخت میشود و اغلب با هدف ترغیب برای خرید کالاها، خدمات و یا ایده از سوی افرادی مشخص و توسط رسانههای مختلف انجام میپذیرد، تعریف نمودهاند.
برچسب ها :
تبلیغات
،
تبلیغات اینترنتی
،
شبکه تبلیغات
دوشنبه دوم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 1:54 توسط Niksaeed
|

در این مقاله از مجموعه مقالات دانشگاه کسب و کار قصد داریم به بررسی موضوع کسب و کار واسطه گری چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی بپردازیم. میخواهیم در کنار یکدیگر یاد بگیریم که چگونه میتوان از کسب و کار واسطه گری به کسب درآمد پرداخت. یا این که اصلاً کسب و کار واسطه گری به چه معنا است؟ معنا و مفهوم واسطه گری، تفاوت واسطه گری و کسب و کار تجارت، مدلهای مختلف در واسطه گری و انواع آن موضوعهایی هستند که قرار است در این مقاله بررسی کنیم. تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.
برچسب ها :
واسطه گری
،
B2B
،
B2C
،
C2C
دوشنبه دوم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 1:7 توسط Niksaeed
|
2
با روند رو به رشد تکنولوژی بسیاری از کسب و کارها به سمت آنلاین شدن پیش رفتهاند. همچنین با افزایش شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها به ناچار به سمت اینترنتی شدن پیش رفتهاند و هر روزه آمار آنلاین شدن کسب و کارهای مختلف رو به افزایش است. هر شرکت یا سازمانی برای ورود به این عرصه بسته به نوع کسب و کار خود در انواع مدلهای آنلاین و اینترنتی کسب و کار شروع به فعالیت میکند.
شناخت انواع مدلهای کسب و کار تحت وب متناسب با فعالیت شما میتواند شما را در رسیدن به نتیجه مطلوب یاری رساند و در نتیجه به بهتر دیده شدن سایت شما و افزایش و توسعه فروشگاه آنلاین شما کمک کند. در این مقاله به طور اجمالی درباره انواع مدلهای کسب و کار تحت وب (Business model on the web) صحبت خواهیم کرد.
برچسب ها :
مدلهای کسب و کار
،
کسب و کار الکترونیکی
،
الگو
،
برند
دوشنبه دوم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 0:36 توسط Niksaeed
|
آیا قصد راهاندازی یک کسبوکار جدید را دارید ولی نمیدانید از کجا شروع کنید؟ یا بهدنبال سود بیشتر از طریق راههای مطمئن هستید؟ برای رسیدن به هدف خود، فقط کافی است یک بوم داشته باشید و یک قلم! اولین تعریف برای بوم کسبوکار برای اولین بار توسط الکساندر اوستروالدر، کارآفرین سوئیسی، بیان شد.
ولی پس از آن، کسبوکارهای مختلف در سراسر دنیا از این روش استفاده کردند. ما در این مقاله بوم کسبوکار را بهطور کامل توضیح داده و نحوه استفاده از آن را بیان خواهیم کرد. پیشنهاد میشود اگر در شروع راهاندازی کسبوکار خود هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.
هدف از بوم کسب و کار؛ از راهاندازی تا گسترش فعالیت
بوم کسبوکار یک برنامه ریزی بصری است که همه استراتژیهای کلیدی موردنیاز برای یک بیزینس در آن بررسی میشود. بهعنوان دیگر، بوم کسب و کار با یک نگاه کلینگر و عمومی همه نکات مربوط به محل کار، درآمد، ارتباط با مشتریان و موارد دیگر را درنظر میگیرد. در این روش، امکان آنالیز استراتژی نیز برای شرکتها بهوجود میآید.
برچسب ها :
ارزش گذاری
،
مشتریان
،
بوم کسب و کار
،
استراتژی
دوشنبه دوم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 0:9 توسط Niksaeed
|

اگر برای شروع کسبوکارتان با کسی مشورت کنید ممکن است به شما توصیه کند: «اول بیزینس پلن کارت را طراحی کن.» اما بیزینس پلن چیست؟ بیزینس پلن که آن را به «طرح کسبوکار» ترجمه میکنند به منظور کمک به شما برای رسیدن به اهداف کسبوکارتان طراحی میشود. وقتی طرح کسبوکار را به صورت شفاف و متقاعدکننده تنظیم کنید، در هر مرحله از کار تمرکزتان را برای رسیدن به اهداف فردی و مالی هدایت خواهد کرد. یک بیزینس پلن خوب همچنین میتواند افراد و سازمانهایی مانند بانکها را به سرمایهگذاری در کسبوکار شما ترغیب کند. در این نوشته طی سه بخش کلی به این سؤال جواب میدهیم که بیزینس پلن چیست و چگونه میتوان آن را به درستی طراحی کرد.
برچسب ها :
بازار
،
محصول
،
خدمت
،
استارت آپ
یکشنبه یکم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 10:51 توسط Niksaeed
|

در سالهای اخیر طراحی ریسپانسیو سایت، از موضوعاتی است که در کسبوکار الکترونیک، اهمیت زیادی پیدا کرده است. کاربران سایت ممکن است با ابزارهای مختلفی به مشاهده سایت بپردازند، اگر نوع طراحی سایت، ریسپانسیو یا واکنشگرا باشد، در تمام نمایشگرها بدون تغییر کیفیت و بهدرستی مشاهده میشود. اما سایتهایی که از حالت واکنشگرا پشتیبانی نمیکنند، ممکن است عناصر سازنده سایت با ابعاد نمایشگر کاربر، تناسب نداشته باشد و هنگام استفاده مشکل ایجاد کند.
اما در نوشتار پیش رو قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که طراحی ریسپانسیو چیست و چرا حائز اهمیت است؟
برچسب ها :
سایت واکنش گرا
،
طراحی سایت
،
فرانتاند
،
سرعت بارگذاری
یکشنبه یکم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 10:45 توسط Niksaeed
|
تصور کنید که برای یک سفر رؤیایی برنامهریزی میکنید: تصمیم میگیرید که در ایام نوروز به یک مسافرت یک هفتهای بروید و مثلاً 5 میلیون تومان هزینه کنید. دو شب ویلا اجاره خواهید کرد و برای بقیه ایام هتل میگیرید؛ با قطار سفر میکنید و برای گشت و گذار در مقصد یک خودرو کرایه خواهید کرد. البته فقط یک مشکل در اینجا وجود دارد: مقصدتان را مشخص نکردهاید که این به نوبه خود همه برنامهریزیهای دیگرتان را تحت الشعاع قرار میدهد و آنها را بی فایده و بلااستفاده میکند.
شاید تصور چنین سناریویی برای شما خنده دار به نظر برسد، اما هیچ بعید نیست که چیزی شبیه به این را در رابطه با بازاریابیتان انجام بدهید.
به خاطر داشته باشید که همگی مؤلفههای مرتبط با بازاریابی، از جمله وبسایت، تبلیغات، بیلبورد، سئو، ایمیل مارکتینگ و موارد مشابه، همگی جزئیات یا تاکتیکهای بازاریابی و ابزارهایی هستند که به شما کمک میکنند تا بهجایی که میخواهید برسید؛ اما مقصد شما نیستند. طبیعتاً بدون یک مقصد و برنامهریزی برای انتخاب و دنبال کردن بهترین مسیر به منظور رسیدن به آن مقصد همه آن تاکتیکها فقط وقت، انرژی و پول شما را هدر خواهند داد، بدون اینکه نتیجهای را دربرداشته باشند. چیزی که در اینجا میتواند دستتان را بگیرد و چراغ راهتان باشد، «استراتژی» است.
بسیاری از کسبوکارها بدون تعیین استراتژی فقط روی تاکتیکها سرمایهگذاری میکنند. در واقع، اگر ادعا کنیم که اغلب آنها اساساً با مفهوم استراتژی بیگانهاند سخن گزافی نگفتهایم. در این مطلب تلاش میکنیم تا شما را با مفهوم استراتژی و جزئیات مرتبط با آن و همچنین مزایای داشتن استراتژی آشنا کنیم تا در دام برنامهریزیهای بیهدف و بیمقصد و مقصود نیفتید. در انتها نیز به یک روش ساده و مؤثر برای تنظیم استراتژی اشاره خواهیم کرد.

برچسب ها :
استراتژی
،
کسبوکار
،
کسب و کار
،
برنامه
یکشنبه یکم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 10:20 توسط Niksaeed
|
اکسترانت(Extranet )یک شبکه خصوصی، کنترل شده است که از فناوری های اینترنتی و سیستم مخابرات عمومی استفاده می کند تا بخشی از اطلاعات یا عملیات کسب و کار را با تامین کنندگان، فروشندگان، شرکا، مشتریان یا سایر شرکت ها به اشتراک بگذارد. اکسترانت را می توان به عنوان بخشی از اینترانت شرکت مشاهده کرد از سوی دیگر به عنوان راهی برای انجام تجارت با سایر شرکت ها و نیز فروش محصولات به مشتریان است.

برچسب ها :
اینترنت
،
اینترانت
،
اکسترانت
،
شبکه
یکشنبه یکم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 9:52 توسط Niksaeed
|
با داشتن شبکه اینترانت میتوان اطلاعات را کاملا جدا از بستر اینترنت بین افراد سازمان منتقل کرد. برای استفاده از این شبکه باید اطلاعات کاملی از این سرویس و ساختار آن داشته باشید. در ادامه این مطلب به توضیح اینترانت میپردازیم و مزایا و کاربردهای آن را بررسی میکنیم.

برچسب ها :
اینترانت
،
شبکه
،
امنیت اطلاعات
،
اینترنت