شنبه چهاردهم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 18:19 توسط Niksaeed | 

درک تفاوت کلمه کلیدی با عبارت کلیدی لازمه تولید یک محتوای سئوشده برای جذب مخاطب است. اگر چه در اغلب یادداشت‌های مرتبط با سئو از این دو کلمه به جای یکدیگر استفاده می‌شود اما تفاوت‌هایی میان آن‌ها وجود دارد.

وقتی شما برای پیدا کردن پاسخ سوال خود به سراغ موتورهای جست‌وجو می‌روید از یک کلمه یا عبارت استفاده می‌کنید. موتور جست‌وجو آن کلمه یا عبارت را با کلمه‌های موجود در وب‌سایت‌های مختلف مطابقت می‌دهد و نتایج را به شما نشان می‌دهد.

در بازاریابی جست‌وجو به این کلمه‌ها، «کلمه کلیدی» گفته می‌شود. این کلمه‌ها مهم‌ترین عنصر موفقیت این نوع بازاریابی به شمار می‌آیند.

افزودن کلمه‌های کلیدی مرتبط به محتوای وب‌سایت به موتورهای جست‌وجو نشان می‌دهد که شما تلاش می‌کنید تا رتبه بهتری کسب کنید. از این رو انجام تحقیقات کلمه کلیدی برای یافتن کلمه‌ها و عبارت‌های کلیدی بسیار مهم است.

در یادداشتی که به تازگی در Semrush خواندم به بررسی تفاوت کلمه کلیدی و عبارت کلیدی پرداخته است. تصمیم گرفتم که این مطلب را با شما در میان بگذارم. در ادامه با من همراه باشید.

کلمه کلیدی چیست

اولین سوالی که ذهن تولیدکنندگان محتوا را به خود مشغول می‌کند این است که منظور از کلمه کلیدی چیست؟ اگر بخواهم به طور دقیق به این سوال پاسخ دهم باید بگویم که کلمه کلیدی به معنای یک کلمه است.

الگوریتم موتورهای جست‌وجو در ابتدای راه بسیار ساده بود. به همین دلیل اغلب کاربران از تنها یک کلمه برای پیدا کردن پاسخ سوال خود استفاده می‌کردند.

با این حال موتورهای جست‌وجو در حال حاضر از عبارت‌های چند کلمه‌ای پشتیبانی می‌کنند. آن‌ها با به‌روزرسانی الگوریتم خود جست‌وجو را بسیار راحت‌تر کرده‌اند. کاربران در حال حاضر می‌توانند نیازهای خود را دقیق‌تر بیان کنند و موتورهای جست‌وجو نتایج بهتری را به آن‌ها ارائه کنند.

هدف اصلی شما از بهینه‌سازی وب‌سایتتان برای موتورهای جست‌وجو رفع نیاز مشتری است. به همین دلیل در دوره‌ بازاریابی محتوا Hubspot هم به این موضوع اشاره می‌شود که از عبارت‌های کلیدی طولانی استفاده کنید.

به عبارت دیگر شما باید پا به پای مشتری گام بردارید. از این رو با تمرکز کردن روی عبارت‌های طولانی می‌توانید به مشتری در رسیدن به پاسخ خود کمک کنید.

عبارت کلیدی چیست

در بخش قبلی تا حدودی تفاوت کلمه کلیدی و عبارت کلیدی مشخص شد. با این حال اجازه دهید در این بخش با جزئیات بیشتری به بررسی عبارت کلیدی بپردازیم.

عبارت کلیدی با قرار گرفتن چند کلمه در کنار یکدیگر ساخته می‌شود. برای بهینه‌سازی موفق وب‌سایت خود باید کلمه‌های کلیدی مرتبط با خود را انتخاب کنید تا با آن‌ها عبارت‌های کلیدی موثر بسازید. پس از ساختن عبارت آن‌ها را باید در محتوای خود بگنجانید.

سوالی که ممکن است در اینجا مطرح شود این است که چند کلمه را در یک عبارت بگنجانیم؟ طول یک عبارت کلیدی باید چقدر باشد؟ آیا هر چقدر طولانی باشد بهتر است؟ در بخش بعدی سعی می‌کنم به این سوال‌ها پاسخ دهم.

طول عبارت کلیدی

به طور معمول بهتر است از چهار کلمه برای تشکیل عبارت کلیدی استفاده کنید. با این حال ممکن است در شرایطی پا روی این قانون بگذارید تا بتوانید به هدفتان برسید.

به عنوان مثال فرض کنید یک وب‌سایت آشپزی به دنبال کسب رتبه برای دستور پخت لازانیا باشد. در این شرایط عبارت کلیدی «آموزش پخت آسان لازانیا» می‌تواند به او در دستیابی به این هدف کمک کند. با این حال عبارتی مانند «چگونگی پخت لازانیا در کمتر از ۲۰ دقیقه» نه تنها طولانی است بلکه کار او را بسیار سخت می‌کند.

با این حال ممکن است کسب و کاری متوجه شود که عبارت کلیدی بسیار بلند ترافیک بیشتری را روانه وب‌سایت او می‌کند. به همین دلیل سعی کنید برای تعیین طول عبارت کلیدی درباره کلمه‌های کلیدی تحقیق کنید.

تفاوت کلمه کلیدی با عبارت کلیدی

کلمه‌های کلیدی به طور معمول حجم جست‌وجوی قابل توجه‌ای دارند. با این حال عبارت کلیدی به شما اجازه می‌دهد تا هدفمند عمل کنید. در حقیقت با کمک عبارت کلیدی می‌توانید ترافیکی را به سمت وب‌سایتتان بکشانید که به آن نیاز دارید.

فرض کنید که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ روی کلمه کلیدی «دیجیتال» تمرکز کند. به نظرتان چقدر شانس دارد تا مخاطبی را جذب کند که به دنبال خدمات بازاریابی دیجیتال است؟ بی‌شک بسیار اندک!

حال اگر همان آژانس برای کسب رتبه برای عبارت «آژانس‌ دیجیتال مارکتینگ» تلاش کند شانس بیشتری برای جذب مخاطب مورد نظر خود خواهد داشت.

با این حال استفاده از کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی بستگی به نوع کسب و کار شما دارد. گاهی اوقات ممکن است شما به کسب رتبه در یک کلمه کلیدی نیاز داشته باشید. از این رو شما باید بدانید چه چیزی مخاطب هدفتان را به سمت وب‌سایتتان هدایت می‌کند.

به عبارت دیگر شما باید به درک درستی از چیزی که مخاطب جست‌وجو می‌کند برسید. انجام تحقیق کلمه کلیدی به شما کمک می‌کند تا بدانید چه چیزی شما را به مخاطب هدفتان می‌رساند.

سخن آخر

برای تعیین کلمه‌های کلیدی و عبارت‌های کلیدی باید نیاز خودتان و مشتری هدفتان را در نظر بگیرید. فراموش نکنید که یک نسخه یکسان نمی‌تواند تمام افراد را درمان کند. از این رو با انجام تحقیقات کافی بهترین کلمه‌ها و عبارت‌ها را انتخاب کنید.

عبارت کلیدی می‌تواند ترافیکی را به سمت وب‌سایتتان روانه کند که شانس زیادی برای تبدیل دارد. با این حال نمی‌توان از خیر انتخاب کلمه کلیدی و استفاده از آن گذشت. یک استراتژی سئو قدرتمند بر پایه و اساس کلمه‌های کلیدی و عبارت‌های کلیدی مرتبط شکل می‌گیرد.

منبع: ویرگول

برچسب ها :

کلمه کلیدی

،

عبارت کلیدی

مشخصات
مدیر کسب و کار اینترنتی تو این وبلاگ قراره به موضوعات زیر بپردازیم:

مدیر کسب و کار اینترنتی
راه اندازی کسب و کار اینترنتی
مدیر کسب و کار آنلاین
بایدها و نبایدهای کسب و کار اینترنتی
بیزنس آنلاین
نویسندگی و تولید محتوا
تبلیغات آنلاین
....

آمارگیر وبلاگ




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

تقویم شمسی

B L O G F A . C O M